نکات اساسی در رابطه با پوشاک زنانه

,

۱.بر نقاط قوت خود تمرکز کنید…

خریدار باید ABC در فشن را بداند :

(تمرکز، تعادل، و استتار) Accentuate, Balance, and Camouflage

خریدار باید هنگام خرید به دنبال استایلی بگردد که نقاط قوت بدن را پررنگ کرده و نقاط ضعف را محو کند. مثلا اگر شکل بدن به حالت ساعت شنی هست باید به دنبال لباس های یقه هفت و یا لباس هایی با راه های عمودی و یا پیراهن هایی با کمر تنگ بگردید.

خانوم هایی با قد بلند باید از لباس های راه راه دوری کنند زیرا آنها را بلند تر نشان می دهد.

برای بدن های مثلثی از رنک و طرخ در دامن و شلوار استفاده کنید.

به طور کلی فرم بدن به سه حالت تقسیم می شود :

Body Type
Description
Ectomorph

Tall and slender. Considered the most desirable body type.
Endomorph

Apple-shaped. Women with this body type carry a lot of their weight in the upper body area.
Mesomorph

Athletic build. Women with this body type have broad shoulder, wider hips, and smaller waists.
Ectomorph : بدن های بلند و کشیده ، مطلوب ترین حالت بدن

Endomorph : بدن هایی سیب شکل ، خانوم هایی با این بدن بیشتر وزن آن ها در قسمت بالای بدن قرار گرفته

Mesomorph : بدن های ورزشی ، شانه های پهن ، کمر باریک ، باسن به نسبت بزرگ

۲.کیفیت در برابر کمیت…

در هنگام خرید تمرکز خود را بر کیفیت لباس قرار دهید.تعداد کمی لباس با کیفیت برای خریدار خیلی بهتر از تعداد بسیار زیادی لباس معمولی و سطح پایین خواهد بود.

با داشتن لباس هایی که دوخت و جنس مناسب داشته و گلچین شده اند می توانید بیشتر بدرخشید و آنها را بارها با ترکیب کردن با لباس های معمولی تر ، استفاده کنید.

کیفیت بالا به معنای قیمت زیاد نیست!!! لباس با کیفیت پوششی است که بر تن شما خوب نشسته و طرح و دوخت و پارچه آن نقاط قوت بدن شما را تقویت می کند.

۳.استایل شخصی خود را خلق کنید …

به دنبال طرح های لباس ، برش های متفاوت و استالی بگردید که مختص شماست و در آن احساس راحتی می کنید.اگر لباسی را پیدا کردید که عالی بر تن شما قرار کیگیرد ، بیشتر از یکی از آن تهیه کنید. مثلا اگر موقع خرید به شلواری برخورد کردید که با فرم پاهای شما زیبا به نظر میرسد و با آن راحت هستید ، چند تا در رنگ های متفاوت تهیه کنید.

بهترین راه برای خلق استایل قوی و فراموش نشدنی این است که استایل مورد علاقه خود را تقویت کرده و توسعه دهید.

۴.چیز های جدید را امتحان کنید…

در حالی که به آنچه برای شما بهترین هست می چسبید ، استایل های جدید را امتحان کنید.این بدان معنی نیست که لباس های مناسب هود را فراموش کنید، بلکه لباس هایی در استایل جدی ولی قیمت های مناسب را در هنگام خرید در نظر بگیرید.

۵.سادگی بهترین چیز است…

ساده بودن همیشه بهترین انتخاب است ، چه در مورد آرایش و چه هنگام انتخاب لباس.وقتی که عجله یا شک دارید ، از کمترین زیور آلات و یک استایل سریع و کلاسیک استفاده کنید، مثلا یک پیرهن ساده مشکی و کفش سبک قرمز! و موقع آرایش کردن از لایت های کافی برای بیشتر نشان دادن نقاط قوت صورت استفاده کنید . مثلا گونه ها و لب ها و چشم ها و …

۶.حساب بانکی خود را خالی نکنید ! …

حتما نباید گران ترین لباس را بخرید تا بر طبق مد روز باشید! یک لباس ارزان قیمت می تواند به همان میزان زیبا و مورد توجه باشد مخصوصا هنگاهی که نقاط قوت بدن شما را بیشتر نشان دهد.

۷.از اخبار مد و استایل روز مطلع باشید …

خریدار باید از مطالب مجلات فشن و مد و لباس آگاه باشد و استایل روز را با توجه به کاراکتر و شکل بدن خود و نقاط قوت و ضعف آن در خرید خود پیاده سازی کند.

ولی در نظر داشته باشیم که متناسب بودن استایل با فرم بدن و کاراکتر همیشه بر به روز بدن مقدم است!

۸.نقش مهم اکسسوریز …

کفش ها و زیورآلات می توانند یک استایل را نابود کرده و یا آن را به بهترین تبدیل کنند! یک کمربند زیبا و یک تکه جواهر می تواند در استایل شما تغییرات عمده ای ایجاد کند.

در نظر داشته باشید که بیش از اندازه از اکسسوریز استفاده نکنید ، همانطور که در بالا اشاره کردیم سادگی همیشه در اولویت هست.

زرق و برق زیاد توجه را از کلیت آرایش و استایل شما دور خواهد کرد. از اجناس برراق زیاد از حد استفاده نکنید و برای استایل شیک و روزانه رنگ های طبیعی مانند قهوه ای و … برای اکسسوریز مناسب است.

۹.از خیاط کمک بگیرید …

اگر برای شما مقدور است لباس را با سایز خودتان خیاطی کنید … اگر نه بعد از خرید در صورت نیاز سایز لباس را با بدن خود تطبیق دهید به صورتی که انگار لباس رای شخص شما دوخته شده است.

۱۰.تهیه کردن اولین ها …

ابتدایی ترین و کارامد ترین لباس هایی که در کمد یک خانوم باشد باشد مثلا : یک پیراهن مشکی ، کت ، یک جفت جین با سایز متناسب،کفش کلاسیک،کیف چرم مشکی یا قهوه ای ، کفش ساده صندل یا عروسکی ، کمربند.

با ساده ترین اقلام می توانید استایل های مورد توجه خلق کنید.

رنگ های خنثی مانند قهوه ای و مشکی بهترین گزینه برای لباس های بیسیک شما هستند و با بلوز سفید و کفش های رنگی جلوه زیبایی به استایل شما می بخشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *